Livet enligt Anneli

Sista kvällen och då med flaggan i topp

Kategori: Foto

Taxichauffören som vi fick åka med var så himla trevlig. Efter att ha droppat de andra vid deras hotell bestämde jag mig för att åka vidare till mitt hostel med samma chaufför. Han var så hjälpsam med att googla upp vägbeskrivningen till dit jag skulle och när jag tackade så innerligt svarade han att om han var ute och reste i ett land skulle han också uppskatta om någon hjälpte honom. Så gullig liten gubbe alltså!! Får mig att gilla detta ställe ännu mer. 

Vi pratade om Singapore och jag överöste honom med komplimanger för staden och dess rättsystem. Han bekräftade också det som jag trodde var överdrivet, till exempel att man får böter om man skräpar ner, fimpar en cigarett, äter eller dricker i tunnelbanan och att man blir bannad från att köra bil om man missköter sig. 
Jag känner mig glad inombords då jag tycker om denna stad så mycket och  tryggheten som den medför.  Hostelet känna dessutom som ett hotell. Mycket högre standard än hotellet jag bodde på uppe i Cameron highlands.


Självaste Stallone är på tv. 

Högteknologiskt med ett armband som nyckel. 

Kommentera inlägget här: