Livet enligt Anneli

En jävla busschaufför

Kategori: Foto

Okej, färden från kl gick inte som planerat för någon av busspassagerarna. Vi kom till gränskontrollen och när vi passerat den så fanns inte vår buss någonstans på andra sidan. Vi väntade, väntade och väntade. Den skulle ju ta oss från gränskontrollen till city vilket är en bit. Till slut så insåg vi att busschaffören lämnat oss. Irritation uppstod, givetvis, men två peruaner, en spanjor och jag bestämde oss för att dela på en taxi in till stan. 
Käkade detta från ett matstånd på gatan. Oroligt gott! Fick massa chilli till vilket brände rejält i munnen. 
Blev utbjuden av de franska tjejerna i går, igen. Jättetrevligt! Tog ett glas whisky sour och i och med det så hade jag använt upp mina malaysiska sedlar och mynt. Perfekt! 
Jag skar ananas likt en riktigt Karl. 
Den trevliga personalen var flörtsam och väldigt serviceinriktade. Det bästa som jag stött på i Malaysia (inte jättesvårt kanske...). De tog mer än gärna kort samt pratade med en vilket var trevligt. 


Kommentera inlägget här: