Livet enligt Anneli

en fransman och två aussies

Kategori: Australia

I morgon börjar jag jobba. Haft några veckor nu då jag inte gjort någonting så på så sätt skall det bli skönt att återgå till att ha något att syssla med. Jag skjutsade fransmannen (har inte lärt mig stava hans namn, jobbar på det) från pappa och annika i går, där han var på middag, ner till stugan han för stunden bor i. Han är något år äldre än mig och jättetrevlig. Om någon är intresserad av en gullig och vältränad fransman (spelar tydligen rugby) så har man chansen då han skall vara här i tre månader. Berättade för pappa och annika att jag fått någon beskyddande roll då jag känner mig ansvarig för denna man då det är hans första gång utomlands och jag vill att han skall trivas och kunna komma tillbaka med goda erfarenheter av tiden här. Han kommer ju flytta in i lägenheten på brynet i veckan så jag skall hjälpa honom med det samt att jag kommer nog bo där under sommaren då jag inte bor är hos mamma. Vi skall göra vardagsrummet till ett temporärt sovrum där han kan sova. 
 
 
Nästa vecka så kommer aussie Shaun och hans chef hit. Mitt jobb blir att skjutsa omkring dem, annikas pappa och fransmannen på en studiebesöktsliknande tour. Kan bli intressant. 
 
 
Kommentera inlägget här: