Livet enligt Anneli

Ridlektion på annat språk

Kategori: Australia

Red både Lexus och Basil today. Julie höll lektion med mig vilket kändes bra. Blev en dressyrlektion då hon är dressyrryttare å det var välbehövligt för både mig och hästarna. Jag är inne i språket nu, tänker på engelska å i natt hade jag nog min första dröm helt på engelska men jag kan säga helt ärligt att det var rätt annorlunda att ha ridlektion på engelska. Alla "hästtermer" är knepiga men jag är ju som tvungen att lära mig då jag inte kan dem alls. Var även inne i townen efter att jag var klar med pållarna. Köpte två nya träningsshorts, underkläder, filmer och lite solkräm som jag måste dränka mig i varje dag. Är rädd för att få cancer i framtiden men själva smörjningen är en liten omställning då jag aldrig varit den som använt kräm förut hemma i sverige men här är det lite annars.
Kommentera inlägget här: