Livet enligt Anneli

En gyllene kväll

Kategori: Australia

Jag fick bli SAS guldmedlem i går vilket låg i grunden för en awesome kväll som fortsatte till midnatt. Några franska gäster och jag gick nämligen ut och festade. Först tog vi oss till en hotellbar med drinkar för endast RM 5 (multiplicerar du det med ~2,5kr så har du en billig kväll). Efter det drog vi till en klubb där vi dansade fötterna av oss och de spelade livemusik kvällen till ära. Mycket trevlig utgång må jag säga.
 
Sen åker jag tillbaka till Singapore i morgonbitti och vad händer i övermorgon????? Retorisk fråga, behöver inget svar. 
 
 
Måste säga att först tyckte jag Singapore var som en vanlig stad, att man överdrivit dess renhet etc. Men jag har ändrat uppfattning och nu känns det skönt att få komma tillbaka till en städad stad. KL är väl sådär, sett två stora råttor springa omkring här på gatan mitt i city. Det enda tillståndet jag sett en sådan stor råtta är när den vart dödad av våra katter. Såklart är vissa delar i Singapore inte fullt lika välskötta, typ chinatown, men jämför med här så är det stor skillnad. "Håll Sverige rent", my ass, tågstationen i singapore är så ren och fräsch att det är komiskt. Jag håller fortfarande London som min favoritstad men Singapore har defintivt krigat sig upp på listan bland de mest intressanta ställena. En stad i öst som påminner om en stad i väst 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: